Standa| 15.8.2023
Apollocast 3: Vtipní ptáci, jejichž předobrazem jsou skuteční lidé
Třetí epizoda našeho podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollo Games.
Ve třetí epizodě podcastu se Matouš a Filip pustí do zákoutí vývoje hry Slot Birds.
Epizodu si můžete poslechnout:Moderátorka - Slot Birds, to je další z her z vaší dílny Apollo Games. Podle všeho asi nejvtipnější hra. Co stojí za jejím vznikem kluci?
Filip - No, tou dobou v Appolu byla jednou z nejúspěšnějších her temná hra Blood - prostě plná upírů. A tak se řeklo, že by to chtělo nějak vyvážit tohlencto temný téma, něčím to odlehčit. A zároveň jsme u konkurence neviděli žádnou humornou hru nebo něco, co by bylo jako kreslenýho, odlehčenýho. Ono to může působit až téměř jako dětsky, no.. Tak vznikl ten nápad těch přitroublých ptáků, akorát třeba u nás ve firmě dost kolegů se pošklíbalo nad tím designem, že to není předobraz žádnýho reálnýho ptáka, a že bysme si možná měli otevřít nějakej atlas ptáků a podívat se, jak vypadaj. A oni nevěděli, že teda samotný ty kolegové byli většinou předobrazem těch charakterů těch přitroublých ptáků taková vnitřní pomsta, no.
Moderátorka - To já potřebuju vědět, ale konkrétně tohle.
Filip - Tak to by možná řekl Matouš.
Matouš - Já o tom nic nevím.
Moderátorka - Jo, tak máte třeba ve firmě nějakýho rychlíka, jako je žluťas, že rychle mluví rychle přemýšlí?
Filip - Tam je charakter takovýho objemnějšího ptáka, kterej má velkej pupík. A jeden z kolegů chodil, že se tak naparoval a ten pupek před sebou jako dost valil. Tenhlecten charakter se tam určitě otisknul. Pak jsme tam měli jednoho, kterej pořád jako zpochybňoval, co se děje, tak proto je tam prostě takovej zamračenej. A takhle jako nerad bych přímo konkrétně jmenoval, kteří lidé tam ještě pracují.
Matouš - To jenom k tomu k tomu tlustýmu ptákovi jenom chci říct, že taková zajímavost, že má pupík vlastně jo.
Moderátorka - Já jsem na to chtěla navázat. Že aspoň vím konečně... Proč má ten váš pták pupík?
Matouš - No tak naši grafici nejsou zoologové
Moderátorka - Tomu rozumím
Filip - Jsme to pak samozřejmě zahráli, jakože to symbolizuje nějakou pohodu a že ten, že to je bohatství a že je ten dobře placenej a vykrmenej.
Moderátorka - Jasně mě úplně jasný, že se to dá okecat oběma způsoby kluci, popište nám hru Slot Birds co od ní můžou hráči čekat?
Matouš - Hráči můžou čekat hlavně zábavu a legraci, protože to je úplně to z tý hry úplně čišína dálku. Tam jsou fakt opravdu výborně propracovaný animace ptáků, jsou tam výborný zvukový efekty. Jsou tam bonusový části různý, kdy třeba vám z ničeho nic prostě přilítnou jakoby ptáci vlastně, vyměněj se různý symboly a hráli získá nějakou výhru. nebo právě ten velkej vypasenej pták, který je symbolem tý hojnosti, právě spouští třeba bonusovou část v tý hře, kde vlastně ten hráč získává nějaký otočení zadarmo a tak dál. Celkově je tam ten doprovod takovej hudební, parádní.
Filip - Ještě jsem chtěl jenom zmínit, že oproti ostatním válcovým hrám je tam hlavní mechanikou propad. My tomu říkáme tetrisový propad. Když vlastně hráč chytne 3 a více těch symbolů, tak ty ptáci se nafouknou a puknou. A propadne se to dál a ten hráč v tý jedný otočce může nasbírat v podstatě víc výher najednou, takže nikdy dopředu neví, jak velká výhra mu může přijít, což je dost, bych řekl, unikátní mechanika.
Moderátorka - Jak jsi Matouši vytvořil zvuk puknutí ptáka? (smích) Věděla jsem, že tě dostanu.
Matouš - Takhle, co můžeš udělat zvučení týhlenctý hry je, jako bylo fakt nejvtipnější, asi možná na úplném začátku, kdy vlastně kolegové stáli u terminálů, koukali na ty animace a dělali různý jako zvuky. (imitace zvuků) A teď si představte, že nevíte jako o co jde, jste kolega z jiného oddělení, jdete po chodbě a vidíte prostě partu lidí, která stojí u terminálu a dělají zvuky - buď se topili a nebo se zbláznili. Ne opravdu ta hraje v tomhle jako dokonalá i v těch zvukových efektech.
Moderátorka - Takže pochopila jsem správně, že zvukařsky sis to prostě užil.
Matouš - Tohle jsme si opravdu užili tuhlenctu hru no.
Moderátorka - A ještě nějaký zajímavosti k té hře, protože ta hra je, je prostě hezká, pestrá.
Filip - No tak já zmíním ještě zase k tomu žlutému populárnímu ptákovi. Animátoři měli trošku výzvu, jak ten jejich charakter podat. A často si animátor pomůže, že se natočí na video a pomůže si - že si přehraje tu akci. Ale jak jako zahrát nějakýho tlustýho ptáka, kterej nemá ještě nohy? Tak nakonec to vyřešil ten animátor tak, že si strčil pod tričko polštář, hodil se do tureckého sedu a začal tam křepčit. A podle toho na animoval pak ten samotnej charakter.
Moderátorka - Kluci i pro vás vaše práce hrou?
Matouš - Rozhodně, rozhodně, když děláme takovýhle hry, tak rozhodně.
Apollocast 2: Jak vznikla Pinky Cat?
Druhá epizoda našeho podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollo Games - Pinky Cat.
Apollocast 1: Vývoj her je zábava do různých témat
První epizoda našeho podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollo Games.