Standa| 14.9.2023
Apollocast 7: Bonus Joker - stará klasika v novém hávu
Sedmá epizoda podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollogames - Bonus Joker
V poslední, sedmé epizodě nám Matouš a Filip přiblíží vznik hry Bonus Joker.
Epizodu si můžete poslechnout:Moderátorka - Další slotovou hrou, o které si budeme povídat je nová verze hry Bonus Joker. O co jste tu původní hru v Apollo Games vylepšili? Matouši, Filipe?
Filip - Chtěli jsme starou klasiku přivést do nějakého moderního hávu, hodit tam nějaký facelift a přidat tam speciální efekty. Ta hra se vlastně vylepšila po nějakých pěti letech. Všechno se točí kolem dvou symbolů šašků, žolíků chcete-li. Ti přináší hráči různý výhody. Jeden z nich nahrazuje výherní linie a ten druhý může přinést bonusovou hru s volnými otočkami. My jsme to chtěli, to ovocné téma zase něčím trochu odpíchnout, takže jsme vzali téma divadla a komedie dell arte, kdy šaškové mají klasický renesanční talíře, ty límce, mají škrabošky, vlastně tam je vidět takové divadelní pódium, jsou tam nějaký opony a všude tam to bliká. Takže tam jsme se vyřádili na takovým tématu. Akorát jsme měli trošku problém s tím, že poslední dobou se klauni a šaškové hodně objevují v hororech a my když jsme udělali usmívajícího se od ucha k uchu šaška, tak působil tak trochu jako hororově děsivě, nebo zvláštně. Takže s tím jsme trošku bojovali.
Moderátorka - Co je na této vylepšené verzi Bonus Jokera pro hráče tak atraktivního?
Matouš - Mně se na tý hře líbí to, že vlastně v průběhu hry, se vám stane, že z ničeho nic zacinká zvoneček a vám se nasype celá obrazovka se vám zasype ovocem. Tadyta věc mně osobně se na tý hře hrozně líbí. Nevím, jak hráči, ale musí to ocenit taky, protože pak získají velkou výhru. Ale že to je hodně zajímavý efekt.
Filip - Tento efekt jsme vytvářeli nějakou simulací, protože ručně naanimovat, že tam spadne nějakých 30-40 kousků ovoce, by bylo moc náročný a zároveň by to nevypadalo tak realisticky, takže se na to dělala simulace. A možná co je tam pro hráče zajímavý. My tomu říkáme expandující wildy, což je vlastně ten šašek, přijde na válec a roztáhne se přes celý válec a znásobí hráčovy výhry. A když teda mluvím o tom wild symbolu, o tom šaškovi, tak to vychází z klasických žolíků v kartách, kdy vám to nahrazuje jakýkoli symbol, který v tý hře je. Což je pro hráče samozřejmě asi nejlepší varianta.
Matouš - Ta hra má ještě bonusový level, kde hráč získává otočky zdarma taky. Tam vlastně funguje v základní hře, že funguje ten první žolík a vlastně v bonusovém levelu funguje ten druhý.
Moderátorka - Předpokládám, že i tady jste se vývojářsky hodně vyřádili, že to je určitě hodně kreativní. Máme zase nějakou dobrou storku?
Matouš - Já si pamatuju jenom ke zvuku tentokrát, že tady bylo hodně zajímavý, že na týhle hře pracoval jeden kluk, kolega zvukař. A když vlastně donesl ty zvuky k nám do firmy a nasadily se do hry, tak byl z toho celej špatnej a smutnej. Protože on ty zvuky udělal tak, že byly krásně plný na basech a kolegové to dali na terminál, který neměl basový reproduktor a zněl v podstatě jen na výškách. Takže vlastně na základě tohoto jsme i potom z týhle historický záležitosti začali uvažovat nad tím, že jsme v terminálech kompletně předělali audio a začali jsme tam dodávat basový reproduktory. A hodně se zaměřujeme na ten audio zážitek taky z tý hry.
Filip - Já bych možná jenom přidal, že u nás u grafiků pracujeme většinou v zatemněný kanceláři, kvůli tomu, aby nám světlo nesvítilo do monitoru, měli jsme jasný podání barev. To najednou ovlivnilo to, že uklízečky tam nechtěly uklízet, protože si myslely, že se jedná o sklad počítačů, protože tam byla tma, nikdo nemluvil, tak se tomu vyhýbaly. A my tam měli docela slušnou porci prachu.
Moderátorka - To já bych tam odtamtud taky utekla. Kluci řekněte mi na závěr, co dělá opravdu dobrou hru dobrou hrou? Co musí mít, jaké atributy? Zkusíte mi říct?
Filip - No já si myslím, že hlavně ti vývojáři musí tu hru dělat se zápalem a snažit se o to podat co nejlepší práci. Prostě v tom být interesovaní a snažit se na tu hru podívat z pohledu hráče.
Matouš - To samý i z tý audio stránky vlastně. Člověk to musí prožít, když to dělá.
Moderátorka - A jste dobrá parta?
Matouš - Já myslím, že jo.
Moderátorka - To je asi základ, ne?
Filip - Jo, já myslím, že ne.
Moderátorka - Ne?
Filip - Ne ne, to záleží. Na konci dne je to o tom, s jakými lidmi na tom děláme. I kdyby se ta hra nepovedla.
Moderátorka - A když jdete na konci dne na pivo, když vám třeba zbyde čas
Filip - Už dva roky ne
Moderátorka - Už dva roky ne?
Filip - No jo
Moderátorka - Tak zase jedete a máte brainstorming, co by ještě lepšího, by se v té hře dalo udělat?
Matouš - To my se nemůžeme dočkat až to všechno otevřou (poznámka redakce – rozhovor probíhal v době koronakrize) a zase budeme moci spolu chodit někam.
Filip - Jo, todle funguje, že i lidé, kteří od nás z kanceláře odešli nebo přešli někam jinam, tak se s nimi stále vídáme a myslím si, že je tam dobrá parta. Nad rámec firmy.
Moderátorka - Tak to vám přeju. Kluci hodně úspěchů do Apollo Games vzkažte od nás a já se na vás zase někdy budu těšit. Mějte se hezky.
Matouš - Taky se měj a zdravím posluchače.
Filip - Díky moc
Apollocast 6: Blood, horror s hrabětem Draculou
Šestá epizoda podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollogames - Blood
Apollocast 5: Gangster world - mafiánské téma je stále aktuální
Pátá epizoda našeho podcastu o vývoji her s Filipem a Matoušem z Apollo Games.